It passed?!?  

Vampaerus 42M
453 posts
7/21/2006 7:39 am

Last Read:
8/19/2006 11:18 pm

It passed?!?

Yep that's right, my car actually passed it's annual inspection.

sorry, I got a little excited. That's not a common occurrence for me. Mass state inspection is the known to be the second most difficult state in the nation, surpassed in anality only by California.

is "anality" a word???

phoenix639 50F

7/21/2006 10:02 am

You should try the English MOT on your car each year.

What a bitch....mine has just passed so i will start to save again for next years just in case i need repair work done.

Anality a is now. Its a neologism & you can claim it as yours.

moonlightphoenix 46F
6508 posts
7/21/2006 10:22 am

ROFLMAO.....I soooooo identify with this post.


Springsluvr 62F

7/21/2006 12:26 pm

Having come from CA, I know all about the silly-ass smog inspections there. Somehow or other, there's always some work that has to be done, and the inspection station people get to do the work. Hmmmmm... sounds like a hell of a way to make some extra $$.

Vampaerus 42M
373 posts
7/22/2006 6:34 am

interesting, in MA the inspection station is NOT ALLOWED to do the repair work. Because then they are not allowed to re-inspect they're own work. And you are supposed to get one free re-inspection, so if they do the repair, they are breaking one law or the other. That's a pain in the ass lemme tell ya! Maybe Mass actually has a higher "anality" score?

Yeah, my car didn't exactly pass CHEAPLY. I know what you're saying Pheonix. I just did as much of the work as I could myself, (paycheck by paycheck), and kept my fingers crossed come inspection time, (which was about 2½ weeks OVERDUE, but nobody noticed ).

rm_Happyfree50 67M
76 posts
8/11/2006 5:53 am


I grew up in Mass back in the 50s and 60s and never went back after I left just because of the anality -- and to comment on Phoenix's remark, it is a word and the criteria for it being a word is that when you use it people understand what you meant.

I thought that the anality was everywhere and maybe you have hit on the inspection thing as the peak, the summit, the highest logical point of the anality of the system. And I thought it was bad in Colorado....

1deltafox 52M/48F

8/19/2006 6:37 pm

AK aint fun either...but at least with a car/truck newer than 02 you can skip the testing. Congrats!

Become a member to create a blog