Me Me Me  

diamondangel5 47F
86 posts
4/19/2005 3:47 am

Last Read:
3/5/2006 9:27 pm

Me Me Me


*Changing Attitudes*
I always think of how sweet I was when I was just 18. Maybe it was that innocence,freshness.That love of life and seeing all the good in everything,even when no one else could see the "good" in something or someone.
I can say I really miss that.
At 25 I knew more and the sweetness of innocence was starting to wear off.
At 35 the sweetness of innocence had completely worn off but I'm still sensitive. I will still get teary eyed or even cry when I hear terrible news or watch a romantic movie with either a sad or happy ending.
At 45 or 55 will I just be as cold as dry ice?
I can't help to think about the past and I realise that there wasn't that much "good" around after all. I think about old films, fashion and songs and I can't help to smile and think of what I was back then....
Can anyone else relate?

rm_35jjj 49M
12 posts
4/20/2005 5:51 am

Due cose.. 1 credo che sia normale che certe cose che sentivamo a 18 piano piano scivolano via, o meglio: le sperienze che nel frattempo facciamo fanno si che le varie sfaccetturae del nostro carattere, del nostro modo di vedere le cose, anche di sentirle, variano sensibilmente. Ciò non toglie che il cuore del nostro carattere, duro, dolce, sensibile o meno di fondo rimanga quello, ma è chiaro che se sempre mi sono fidato delle persone e 10 volte su 10 sono stato fregato, l'esperienza mi obbligherà a stare attento, il mio io a tentare di fidarmi lo stesso. La mediazione tra le mie esperinze e quello che sono fondamentalmente è come ognuno di noi si comporta... e questo cambia continuamente in ogni momento... ecco perchè a volte ci si sorprende di qualcosa che facciamo di fronte ad una nuova situazione. Non credo che una persona come te, per quel poco che posso dire di conoscerti, diventerà mai fredda o arida.. o meglio non può diventarlo solo per il passare del tempo... Certo qualcosa si perde nel tempo, ma qualcosa anche si acquista. Il futuro non è nel grembo di giove, ma nelle nostre mani.
Ciao Roby.


fiammacalda 48F
1 post
4/20/2005 8:47 am

Life Sucks! The older we be the more we see.


io53it 56M
1 post
4/21/2005 2:34 pm

No, mia cara, ti sbagli di grosso. Quando ci arriverai, ti accorgerai che a 54 anni non sei assolutamente diventata un pezzo di ghiaccio (come dici tu), ma sei invece tornata indietro .....perchè hai voglia, desideri e rindispensabileitieni credere ancora di più nelle poche cose belle della vita (amore, affetto, innocenza etc). La vita è così povera ......senza di queste cose , che bisogna - per aver forza di sopravvivere - pensare di sopravvivere credendoci ancora una volta.
Ciao, auguri

io53it


arribaarriba69 51M

4/29/2005 3:05 pm

Diamond, I have to disagree with you on this one.

I also cry when I think about the past. But I cry of joy, because of the wealth and beautifull moments live has given me up until now. I believe it will only get better with the years. So I cant wait for the time to come.

I see life like a fruit: when its young its not that tasty it has to mature; when its more mature it tastes at its best; when it falls out of the tree its seed will provide a new trees with plenty of fruits. So enjoy live, now!


Become a member to create a blog